Bakanlıktan yapılan açıklamada e-ihracatın 2022 yılında genel ihracat içinde 2,2 milyar dolar ile yüzde 0,90 paya sahipken, 2023 yılında 5 milyar dolar ile yüzde 2,12 pay, 2024 yılında ise bir önceki yıla kıyasla yüzde 27,4 oranında artış göstererek 6,4 milyar dolar ile yüzde 2,6'lık bir paya sahip olduğu bildirildi.
E-ihracatın ekonomiye sağladığı katkının her geçen gün artmasını sağlamak amacıyla, bu doğrultuda gerçekleştirilen çalışmalarla birlikte 2025 yılında e-ihracat hacminin 8 milyar dolara ulaştırılmasının hedeflendiği belirtilen açıklamada şöyle denildi:
“Ticaret Bakanlığı olarak, ihracatçılarımızın küresel ticaretteki payını E-İhracat alanında da artırmak için destek paketlerimizle birlikte çalışmalarımıza devam edilmektedir. Destek paketimiz kapsamında bugüne kadar; 207 şirket, 2 pazaryeri, 6 perakende e-ticaret sitesi, 9 e-ihracat konsorsiyumuna yönelik toplam 320 milyon TL değerinde destek sağladık. Destek politikamız çerçevesinde her zaman sektör paydaşlarımızla bir araya gelerek, gerçekleştirilen İstişareler ışığında süreçlerimizi geliştirmeye ve kolaylaştırmaya devam edilmektedir.”
E-ihracat potansiyeli yüksek olan İslam İşbirliği Teşkilatı üyelerinden BAE, Katar, Kuveyt, Nijerya ve Suudi Arabistan'ı hedef ülkeler listesine ekleyerek, bu ülkelere yönelik faaliyetlerde ilave yüzde 20 destek imkanının sağlanmış bulunduğu aktarılan açıklamada şunlar kaydedildi:
“E-ticarette küresel lider olan Çin'e yönelik pazaryeri komisyonu desteği getirerek firmalarımızın bu ülkeye girişlerini kolaylaştırıcı adımlar atılmıştır. Uzak Ülkeler Stratejisi kapsamında ise, kişiselleştirilmiş ürünler ve otomotiv yedek parça sektörlerinde faaliyet gösteren ABD ve Kanada'da öncü pazaryerleri için komisyon giderlerini destek kapsamına alınmıştır.”
Hibya Haber Ajansı